מנכ"ל משרד החוץ לשעבר: "הפכנו חסינים מפני ביקורת של האו"ם"

    אייל ראובן No Comments on מנכ"ל משרד החוץ לשעבר: "הפכנו חסינים מפני ביקורת של האו"ם"

    מנכ"ל משרד החוץ לשעבר אלון ליאל בריאיון ל'קול חי': "בעשור האחרון ישראל מאוד התחזקה – כולל במזרח התיכון. הפכנו חסינים בפני ביקורת של האו"ם. היום ישראל יכולה לעשות בנושא הישראלי פלסטיני כמעט כל מה שהיא רוצה ואנחנו האחראים להחלטות"

    צילום: בני אביצור
    11:48
    02.05.24
    אתר קול חי No Comments on צפו: הכנסייה הגדולה של לב לאחים במעמד גדולי ישראל

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    אלון ליאל, מנכ"ל משרד החוץ לשעבר – שוחח עם דוד חכם במהדורת הבוקר (ראשון), על החלטת האו"ם כנגד ישראל. "המשמעות היא שרוב מדינות העולם חושבות שמה שמתרחש בגדה המערבית זה סיפוח בפועל. כפי שאנחנו יודעים המגמה של נתניהו לפני שנתיים להחליט על סיפוח עוררה זעם בעולם ובסופו של דבר זה לא בוצע. העולם טוען היום שהוא לא הכריז אבל זה בוצע בשטח בפועל".

    "בשבוע הבא ההחלטה הזו תובא בפני עצרת האו"ם ('מליאת' האו"ם) באופן רשמי ותהפוך להחלטה של העצרת", הוסיף. "האו"ם נחשב פה גוף עוין בישראל והנרטיב הישראלי זה שהאו"ם האנטישמי ולא צריך לשים לב אליו. בשאר העולם זה לא ככה, יש התייחסות יותר רצינית, אבל בעשור האחרון ישראל מאוד התחזקה – כולל במזרח התיכון".

    לדבריו "הפכנו חסינים בפני ביקורת של האו"ם, עוד לא בפני ביקורת ארה"ב – אבל אנחנו לא רחקים מזה. היום ישראל יכולה לעשות בנושא הישראלי פלסטיני כמעט כל מה שהיא רוצה. נכון שזה יגרור ביקורת – אבל יש לנו את הכוח ואנחנו האחראים להחלטות. אם נמשוך עד הסוף את נושא הסיפוח אנחנו נתמודד עם התוצאות".



    0 תגובות